Verzenden en leveren

Snel, betrouwbaar en persoonlijk!

Heeft u uw tuinmeubelen uitgekozen en in uw winkelmandje geplaatst? Dan bent u bijna zover! Onderstaand vindt u alle informatie over de levering. Zodra uw bestelling bij Timmermans Tuinmeubelen binnenkomt, ontvangt u van ons een orderbevestiging en gaan wij direct aan de slag met het verwerken van uw bestelling of het nu een bezorging in Nederland, België, Duitsland of de rest van Europa betreft. Uiteraard kunt u uw bestelling ook afhalen bij ons centraal magazijn.

Afhankelijk van uw bestelling en woonplaats wordt bepaald of het tuinmeubel van uw keuze door Timmermans Tuinmeubelen persoonlijk wordt afgeleverd of bezorgd door een externe bezorgservice, zoals bijvoorbeeld DPD of een andere vervoerder/transportdienst.

Bezorging door Timmermans Tuinmeubelen

Bezorging in Nederland

De bezorging van uw bestelling in Nederland is vanaf € 500,- gratis (uitgezonderd zijn: Waddeneilanden, Zuid Beveland en Zeeuws Vlaanderen). Voor deze gebieden hanteren wij een toeslag afhankelijk van uw tuinmeubel aankoop.

Bezorging in België, Duitsland en overige Europese landen

Afhankelijk van uw woonplaats en het volume van uw bestelling zal voor een bestelling in België, Duitsland en/of overige Europese landen een transporttoeslag gelden. In Duitsland leveren wij met uitzondering van de Noord- en Oostzee eilanden. Bij het plaatsen van een bestelling die niet per post verstuurd kan worden, neemt een van onze medewerkers contact met u op.

Bezorging buiten Europa

Voor een bestelling buiten Europa, kunt u contact opnemen met onze klantenservice, of bel +31 77 37 30 672 of via ons contactformulier.

Verzending van uw Bestelling

Onze tuinmeubelen worden aan de voordeur geleverd. Als u in een appartementencomplex woont, wordt de bestelling op de begane grond geleverd. Let op! Er komt één bezorger dus zorg dat u, wanneer nodig, hulp ter beschikking heeft om de spullen naar uw tuin, terras of balkon te verplaatsen.

  • 1. Bestelling per post of standaard levering: Uw bestelde tuinmeubel(en) worden op de begane grond afgeleverd. U draagt zelf zorg voor de opbouw van de tuinmeubelen en voor verwijdering en opruiming van het verpakkingsmateriaal.
  • 2. Service levering (tafels en (zweef)parasols): Momenteel bieden wij tijdelijk geen serviceleveringen in verband met het Covid-19 virus. Normaliter werkt het zo: bij uw bestelling van een tafel of (zweef)parasol is er een mogelijkheid tot servicelevering. Let op! Een servicelevering is niet altijd mogelijk. Plaats uw artikelen in het winkelwagentje, vul uw gegevens en postcode in en u zult zien of u de mogelijkheid heeft om te kiezen voor een servicelevering. Dit kan namelijk alleen als wij de bestelling zelf kunnen leveren. Als dat het geval is, wordt de tafel of parasol voor u uitgepakt, gemonteerd en onze bezorgers plaatsen de tafel of de parasol op de plek waar u dat wenst, mits de plek goed bereikbaar is en er geen sprake is van obstakels zoals smalle deuren, paden, trappen, enge trappenhuizen of andere hindernissen. Vanzelfsprekend ruimt onze bezorger het verpakkingsmateriaal op en neemt hij dit mee terug. Binnen no-time kunt u gebruik maken van uw nieuwe tuintafel of heerlijk schuilen onder uw gloednieuwe (zweef)parasol. Let op! Voor deze service vragen wij een extra bedrag van € 50,-.
  • 3. Afhaling: Vanzelfsprekend kunt u de tuinmeubelen van uw keuze ook zelf afhalen in ons magazijn: Molenweg 2, 5953 JR, Reuver. Let op! Laat ons via een belletje, 077 37 30 672 (keuzemenu: status van uw bestelling) even weten wanneer uw gewenste afhaaldatum is. Zo voorkomt u een lange wachttijd en weet u zeker dat er iemand aanwezig is om u op te vangen en te helpen.

Indien nodig, bij bijvoorbeeld grotere tuinmeubelen die niet per post verstuurd kunnen worden, zal een van onze medewerkers binnen een werkdag telefonisch contact met u opnemen om de leverdag en eventuele leverkosten samen met u af te stemmen zodat u snel van uw nieuwe tuinset kunt gaan genieten.

Verzending van uw tuinmeubel door Timmermans Tuinmeubelen via externe bezorgdiensten

Kleinere tuinmeubelen worden verzonden via externe bezorgdiensten, zoals bijvoorbeeld DPD, denk hierbij aan tuinkussens, parasols en bijvoorbeeld barbecues of ander tuin- toebehoren. Ook onze camping meubelen, zoals de opvouwbare klapstoel of zo'n heerlijk inklapbaar ligbed zullen via derden verzonden worden. Meer informatie vindt u op onze veelgestelde vragen.

Track & Trace (alleen bij verzendingen per post)

U wilt natuurlijk graag weten wanneer u kunt gaan genieten van dat mooie tuinmeubel. En wij vinden dat geheel terecht! Wanneer u uw bestelling heeft geplaatst en deze verzonden wordt met een externe bezorgservice, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een 14-cijferig nummer en een link. U weet exact op welke dag u dat gave tuinmeubel kunt verwachten als u het 14-cijferige nummer dat u van ons ontvangen heeft ingeeft op de Track & Trace pagina van de betreffende bezorgservice.

In alle andere gevallen neemt een van onze medewerkers telefonisch contact met u op om samen met u af te stemmen wanneer het tuinmeubel van uw keuze geleverd wordt.

De kosten van uw verzending of levering bij Timmermans Tuinmeubelen

Voeg de artikelen toe aan uw winkelwagen, vul uw gegevens in inclusief postcode, en u ziet direct wat de leverkosten zijn van uw bestelling!

Overig

  • Bezorgkosten voor sale artikelen zijn in overleg.
  • U heeft geen recht tot annulering van de bestelde tuinmeubelen wanneer deze niet op de gewenste locatie geplaatst kunnen worden.
  • Tenzij anders aangegeven op de orderbon, dan wel tijdens de verkoop worden onze tuinmeubelen ongemonteerd geleverd.

Klik hier voor de algemene leverings- en garantievoorwaarden van het CBW die op al onze leveringen van toepassing zijn.

Snelle levering door Timmermans Tuinmeubelen!

Doordat wij over een grote voorraad beschikken én een eigen wagenpark met vakkundige bezorgers kan Timmermans Tuinmeubelen het tuinmeubel van uw keuze snel leveren, meestal al binnen 1-3 werkdagen! Geen 6 tot 8 weken wachttijd op de tuinset van uw keuze! Soms, maar dan maar ook echt heel soms, kan het voorkomen dat een gewild tuinmeubel niet meer op voorraad is. Wij vinden het heel erg vervelend dat u nu pas later van uw tuinset kunt genieten. Maar niet lang getreurd, buiten een goede tuinmeubel voorraad onderhoudt Timmermans Tuinmeubelen ook goede contacten met zijn leveranciers waardoor wij het gewenste tuinmeubel heel snel kunnen naleveren waardoor u alsnog snel kunt gaan genieten op uw spiksplinternieuwe loungeset van het zonnetje, of u uw bestelling nu op onze online webshop plaatst of in één van onze showrooms.

CMR vrachtbrief

Als de bezorger uw tuinmeubelen komt afleveren, moet er een CMR vrachtbrief worden getekend ter bevestiging van ontvangst. Het is belangrijk dat u de levering eerst goed nakijkt. Is de verpakking beschadigd of kapot? Maak dan een foto van de beschadiging, en geef de schade aan op de CMR vrachtbrief en maak ook hiervan een foto. Stuur de foto’s van de beschadiging en een foto van de ingevulde CMR vrachtbrief naar info@timmermanstuinmeubelen.nl. Als u tekent en daarna pas schade ontdekt, kan niet meer worden bewezen dat de schade bij het vervoeren is ontstaan.

Mochten de artikelen beschadigd zijn, dan kan de chauffeur de zending niet direct mee terugnemen. Er wordt dan contact met u opgenomen over het vervolg en de afhandeling.